Συμβουλές για ένα δυνατό βιογραφικό

H  Ειρήνη Νικολαΐδου μοιράζεται μαζί μας μερικές συμβουλές για τη σωστή σύνταξη ενός βιογραφικού. Με  περισσότερα από 25 χρόνια  σε διευθυντικές θέσεις εταιριών και οργανισμών ως Διοικητική Διευθύντρια, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Επικοινωνίας έχει τα κατάλληλα tips που θα σ’ εμπνεύσουν!

Η πρώτη εικόνα

Το βιογραφικό είναι η πρώτη εικόνα που δίνουμε σ’ έναν υποψήφιο εργοδότη.

Εάν κάποιος έχει να δει 500 βιογραφικά για μια θέση, θα πρέπει να τον κερδίσετε στα πρώτα 20 με 30 δευτερόλεπτα που θα δει το βιογραφικό σας. Θα πρέπει να φαίνεται σχεδόν με την πρώτη ματιά γιατί είστε διαφορετικοί, γιατί είστε οι καλύτεροι, άρα οι κατάλληλοι για τη θέση.

Τα έμπειρα στελέχη του HR είναι σε θέση και μπορούν να κρίνουν εάν ένα βιογραφικό είναι καλά επεξεργασμένο ή εάν περιλαμβάνει απλά μια παράθεση στοιχείων.

Εάν ένα βιογραφικό περιλαμβάνει μόνο σπουδές και προϋπηρεσία, δε θα ξεχωρίσει από όλα τα υπόλοιπα που γράφουν ακριβώς τα ίδια.

Ένα καλό βιογραφικό πρέπει να μπορεί να προκαλεί περιέργεια και ενδιαφέρον. Να προκαλεί εντύπωση και αίσθηση. Να δίνει τη δυνατότητα στον παραλήπτη να οπτικοποιήσει τις λέξεις και να στείλει τα κατάλληλα μηνύματα.

Η δομή

Οι νέοι υποψήφιοι που δεν έχουν εμπειρία, μπορούν να συμβουλευτούν το Europass για να δουν τη δομή ενός βιογραφικού. Ωστόσο, καλό είναι να βάλουν την «προσωπική τους σφραγίδα» για να ξεχωρίσουν.

Το περιεχόμενο

Μία αγγελία έχει λέξεις-κλειδιά, οι οποίες πρέπει να περιλαμβάνονται στο βιογραφικό.

Προσωπικά, επιλέγω πρώτα τα σύντομα και περιεκτικά βιογραφικά μιας σελίδας. Θα πρέπει να είναι compact και να περιλαμβάνει λεπτομέρειες και επιτεύγματα που προσθέτουν αξία. Όχι φλυαρίες.

Οι σπουδές και η προϋπηρεσία είναι σημαντικές θεματικές που δεν πρέπει να λείπουν. Ωστόσο, τα soft skills (ήπιες δεξιότητες) και τα ατομικά χαρακτηριστικά, είναι αυτά που μας διαφοροποιούν από τους υπόλοιπους υποψήφιους.

Τα προσόντα

Οι HR έχουν την εμπειρία και την ικανότητα να μπορούν να διαβάζουν πίσω από τις λέξεις ή μια φωτογραφία για κρυμμένες πληροφορίες. Ωστόσο,  είναι καλύτερα τα προσόντα σας, τα ταλέντα σας, τα επιτεύγματά σας, κάτι το οποίο κάνετε πολύ καλά, ή έχετε βραβευτεί, να το αναφέρετε στο βιογραφικό σας, έστω κι αν δεν σας το ζητάνε. Εάν κάποιος είναι πραγματικά οργανωτικός ή  επικοινωνιακός, θα συνεκτιμηθεί στο βιογραφικό του.

Τα τυπικά προσόντα –γνώση και προϋπηρεσία- τα έχουν και οι υπόλοιποι υποψήφιοι. Τα ουσιαστικά προσόντα που αφορούν στο χαρακτήρα, την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά, είναι αυτά που μας καθιστούν μοναδικούς. Ο συνδυασμός τους, λοιπόν, κρίνει την τελική επιλογή.

Παλιότερα, οι υποψήφιοι περιελάμβαναν στο βιογραφικό τα χόμπι και τα ενδιαφέροντά τους. Πλέον, δεν τα συναντάμε  για οικονομία χώρου και χρόνου. Αν υπάρχουσες εξέχουσες επιδόσεις, είναι καλό να αναφέρονται. Αυτές οι πληροφορίες αναρτώνται και το στο Linkedin προφίλ μας.

Η θετική στάση

Όλοι έχουμε ανάγκη από θετικότητα στους χώρους εργασίας. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, να έχετε θετική στάση. Η θετική στάση, προσδίδει πίστη και αισιοδοξία στο άτομο και παράγει θετικά συναισθήματα.

Τα extra tips

Μπορείτε να έχετε ένα σύντομο και καλαίσθητο βιογραφικό και όταν σας καλέσουν για συνέντευξη, να δώσετε μία εκτενέστερη και πιο αναλυτική version.

Κάθε βιογραφικό θα πρέπει να είναι δομημένο σωστά, ορθογραφημένο, με πεζοκεφαλαία και να μην περιλαμβάνει greeklish.

Χρειάζεστε ένα επαγγελματικό email που θα περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμό σας. Οποιοδήποτε άλλο email (με παρατσούκλια, ημερομηνίες γέννησης, κλπ) είναι κακόγουστο και αντιαπεγγελματικό.

Η συνοδευτική επιστολή τείνει να καταργηθεί, ειδικά στις αυτοματοποιημένες πλατφόρμες. Ωστόσο κάποιοι, την ενσωματώνουν στο κομμάτι του βιογραφικού, σαν εισαγωγή. Είναι καλή ιδέα εάν είναι περιορισμένης έκτασης. Προσπαθήστε με λίγες λέξεις να πείσετε τον παραλήπτη του βιογραφικού σας, τι είστε ικανοί να προσφέρετε στην εταιρεία του,από αύριο το πρωί.

*Feature pic by Freepik