Το Γυναικείο Μέσο Αυτογνωσίας

Μάρα Λυτροκάπη*

Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε ως γυναίκες για τον εαυτό μας είναι η παρατήρηση και η καταγραφή του κύκλου μας. Σκοπός είναι να χρησιμοποιήσουμε τον μηνιαίο κύκλο για να γνωρίσουμε και να συνδεθούμε με τον εαυτό μας. Να τον αποδαιμονοποιήσουμε από όλες τις έννοιες που του έχουν αποδοθεί στο παρελθόν και από κατάρα να γίνει ευλογία, γιατί πρόκειται για μία φυσική λειτουργία του οργανισμού που υποδεικνύει πως είμαστε απόλυτα υγιείς.

Μάρα Λυτροκάπη* Body and Menstrual Awareness Facilitatorhttps://maralytrokapi.com/

Η έμμηνος ρύση, μπορεί να φαίνεται πως μας κάνει τη ζωή πιο δύσκολη ζώντας στους ρυθμούς της σύγχρονης κοινωνίας, αλλά κρατάει το κλειδί για τη σωματική, συναισθηματική και νοητική ευεξία μας. Μας δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζουμε τι να περιμένουμε σχεδόν σε κάθε φάση της, αφού η παρουσία της είναι κυκλική και επαναλαμβάνεται κάθε μήνα.  Όταν την ακούμε και συνεργαζόμαστε μαζί της, μαθαίνουμε να σεβόμαστε το σώμα μας, και ως προέκταση τον εαυτό μας ,με αποτέλεσμα να έχουμε πρόσβαση στο 100% της δύναμής μας. Εμβαθύνοντας της σχέση μας με τη φύση μας και τις ανάγκες μας, αποκτούμε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και πιο δυνατά όρια.

Ποτέ δεν είναι αργά, σε όποια ημέρα του κύκλου και αν βρισκόμαστε, για να ξεκινήσουμε να καταγράφουμε στο ημερολόγιό μας κάθε μέρα, χρησιμοποιώντας λέξεις κλειδιά, τις αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα μας, στα επίπεδα ενέργειάς μας, στη διάθεσή μας, στις σκέψεις μας , στις δυνατότητές μας κλπ. Με το πέρασμα των μηνών αρχίζει να αποκαλύπτεται ο προσωπικός μας ρυθμός και μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτήν τη γνώση στη δουλειά μας, στις σχέσεις μας, και στη δημιουργικότητά μας.

Για όσες από εμάς υποφέρουμε από πόνους, πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου, η συνειδητοποίηση του κύκλου, μας βοηθά στο να κατανοήσουμε τις ανάγκες του σώματός μας και μας οδηγεί στις κατάλληλες αλλαγές στο lifestyle μας,  καθιστώντας  δυνατή την εξάλειψή τους, αν και εφόσον δεν κρύβουν κάτι παθολογικό. Αν δεν φροντίσουμε τον εαυτό μας, το σώμα μας θα το φωνάξει και οι πόνοι μπορεί να αυξηθούν. Προχωρώντας όμως σε καθημερινές αλλαγές η φάση της περιόδου μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά.

*Αbout me 

Η σύνδεση με το σώμα μου ήταν πάντοτε παρούσα χάρη στην πολύχρονη ενασχόλησή μου με το κλασικό μπαλέτο, τη jazz και το σύγχρονο χορό. Θέλοντας να εμβαθύνω τις γνώσεις μου, τα τελευταία δέκα χρόνια, εξερεύνησα διαφορετικές προσεγγίσεις (5 Rhythms, Feldenkrais, Body-Mind Centering, Brain Gym, Neo-Cranio, BodyTalk System, NLP, EFT)  και πιστοποιήθηκα στη Βιωματική Ανατομία με την Amy Matthews, στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη της Veronica Sherborne με τον Δημήτριο Ζάχο, στο Traditional Thai Massage με τον Ιωάννη Σαμψωνίδη  και στη Yoga για γυναίκες (Womb Yoga) με την Uma Dinsmore Tuli. Στη βάση τους, όλες αυτές οι πρακτικές μου έμαθαν να παρατηρώ εις βάθος τον εαυτό μου και πώς να επιστρέφω σε αυτόν μετά από κάθε δυσκολία και πρόκληση, χαρίζοντας μου στιγμές εσωτερικής ελευθερίας και αρμονίας. Σκοπός μου είναι η ενδυνάμωση της γυναίκας μέσα από την επανασύνδεσή της με τη σοφία του κύκλου της και του σώματός της.

Marianna says: «Η Μάρα έχει πλέον τη δική της στήλη στο publiSHIT και θα μας μυήσει στις τόσο ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με τον εμμηνορροϊκό κύκλο μας. Δες περισσότερα στο blog της. Αν θέλεις ν’ αποκτήσεις κι εσύ τη δική σου στήλη, σε περιμένω στην Αίθουσα Σύνταξης».