10 πράγματα που έμαθα στο Digital Influencers Hub Forum

Μαρία-Άννα Τανάγια

Για δύο ολόκληρες ημέρες, η Θεσσαλονίκη υποδέχτηκε το Digital Influencers Hub Forum, το digital συνέδριο που διοργάνωσε το Digital Communication Network και το World Learning (έβαλε το χεράκι του και το publiSHIT magazine). Περίπου 100 digital creators βρέθηκαν στην πόλη για να συζητήσουμε το φαινόμενο των digital influencers και πιο συγκεκριμένα το θετικό αντίκτυπο που μπορούν να έχουν στην κοινωνία όλοι οι άνθρωποι που  διαθέτουν μεγάλη ψηφιακή επιρροή, αλλά και τα κακώς κείμενα που αφορούν σε fakes news και παραπληροφόρηση. Αυτές είναι οι δικές μου αγαπημένες στιγμές:

Μαρία-Άννα Τανάγια

1) Αντίο influencers, καλώς ήρθατε micro influencers

Η αλήθεια είναι ότι δεν τα προλαβαίνεις τα ψηφιακά trends. Επειδή, όμως, μάλλον παράγινε το φαινόμενο Kardashians με το ξεδιάντροπο και καθόλου δημιουργικό promo που κάπως εκνευρίζει ακόμα και τους ορκισμένους followers, γίνεται στροφή σε μικρότερα accounts. Οι micro influencers έχουν δυνατή κοινότητα που τους ακολουθεί πιστά και είναι σε θέση να δημιουργήσουν ποιοτικότερο και σαφώς δημιουργικότερο περιεχόμενο για τα brands που θα τους εμπιστευτούν.

2) Αυθεντικό περιεχόμενο

Content is the king και καλό είναι να δώσουμε την πρέπουσα βαρύτητα σ’ αυτό. Το περιεχόμενο σου πρέπει να είναι αυθεντικό, να εκφράζει εσένα, να δημιουργείται από εσένα ώστε να μπορέσουν οι followers σου να συνδεθούν ουσιαστικά μαζί σου.

 

3) Πραγματική συζήτηση

Κι ενώ όλοι πασχίζουμε ν’ αυξήσουμε του followers μας, όταν τους αποκτάμε, δεν… τους μιλάμε. Καθόλου δίκαιο, αν σκεφτεί κανείς πως για πρώτη φορά στην ιστορία των μέσων η αλληλεπίδραση μπορεί να είναι άμεση και ουσιαστική.  Συζήτηση, λοιπόν και παραγωγικός διάλογος για ακόμα πιο μεγάλη σύνδεση με την κοινότητα!

4) Πολυμεσικό υλικό

Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε έχουμε στη διάθεσή μας ένα σωρό δωρεάν εργαλεία για να κάνουμε ακόμα πιο ενδιαφέρον και «ζωντανό» το περιεχόμενό μας. Podcasts (που κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος), FB Lives (που σε γλιτώνουν από το πολύωρο editing), videos, ενδυναμώνουν τους κοινωνικούς μας λογαριασμούς και δίνουν μια αίσθηση αμεσότητας που  τόσο επιζητούμε όλοι στο διαδίκτυο.

5) Γίνε δημιουργικός

Η μετάδοση μιας είδησης ή ενός γεγονότος με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο έχει περάσει προ πολλού.  Η ίδια η δημοσιογραφία βρίσκεται στο μεταίχμιο αλλαγών και είναι στο χέρι όλων μας να γίνουν προς όφελος της ενημέρωσης. Οι τρόποι για να προσελκύσουμε το νέο κοινό είναι πολλοί και μπορούν να γίνουν όσο δημιουργικοί μπορούμε να φανταστούμε. Ένας απ’ τους πιο αγαπημένους μου mobile journalists, ο Yusuf Omar μας έδωσε μια μικρή πρόγευση απ’ τα Facebook Faces:

 

6) Τα μέσα έχουν μεγαλύτερη ευθύνη από ποτέ

Αυτό μας τόνισε η Row Editor του CNN Emma Lacey-Bordeaux. Οι γρήγορες ταχύτητες απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, αλλά το ίδιο και η ευθύνη όλων μας. Ένα post, ένα tweet ή ένα σχόλιο μπορεί να έχει επιρροή που ούτε φανταζόμασταν γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε διπλά προσεκτικοί.

7) Τα Fake news

Το διαβάζεις, σου φαίνεται αληθοφανές, το μοιράζεσαι με τους διαδικτυακούς σου φίλους κι εκείνοι με τη σειρά τους το διασκορπίζουν στην κοινότητά τους. Από ψεύτικες φωτογραφίες σε καλοστημένα ψεύτικα ρεπορτάζ, τα fake news είναι εκεί έξω και προκαλούν ένα ισχυρό ρήγμα στην ήδη διαταραγμένη αξιοπιστία των χρηστών προς τα media.

8) Τα συνέδρια δεν είναι απαραίτητα βαρετά

Aυτό είναι ένα συμπέρασμα που αφορά τη διοργάνωση εκ των έσω: Με δύο τρελούς παρουσιαστές που ανέβασαν στη σκηνή ποδήλατα, καλούσαν τον κόσμο από μεγάφωνο κι έκαναν μασάζ ο ένας στον άλλο (προτρέποντας κι εμάς να κάνουμε στο διπλανό μας) το συνέδριο αποδείχτηκε ενδιαφέρον και γι’ αυτούς τους λόγους!

9) Να παίρνεις σοβαρά τη δουλειά σου, όχι τον εαυτό σου

Κορυφαίοι επαγγελματίες και ακαδημαϊκοί όπως η Emma Lacey-Bordeaux απ’ το CNN, ο δημιουργός του Outriders Jakub Gornicki, ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ Νίκος Παναγιώτου (ο οποίος πρόσφατα επιβραβεύτηκε και επιχορηγήθηκε απ’ την Google για την ερευνητική του ιδέα), ο CEO της White Glove Media Keith McElwain, o head of New Initiatives του How Stuff Works  Jason Hoch, o συνιδρυτής του agency Nebo Adam Harrell και πολλοί ακόμα ομιλητές ανέβηκαν στη σκηνή με όπλο τους το χιούμορ και τη δημιουργικότητα, ενώ κατεβαίνοντας από αυτή αλληλεπίδρασαν με το κοινό και ήταν πρόθυμοι να λύσουν απορίες και να συμμετέχουν ενεργά σε συζητήσεις.

10) Είμαστε όλοι influencers

Το τελευταίο μάθημα μας αφορά όλους. Όλοι, λοιπόν, είμαστε influencers καθώς επηρεάζουμε σε μικρό ή μεγαλύτερο βαθμό όσους μας ακολουθούν και αλληλεπιδρούν μαζί μας. Γι’ αυτό ας απολαύσουμε –το μερίδιο επιρροής που μας αναλογεί- υπεύθυνα κι ας διοχετεύσουμε ενέργεια, posts και αλληλεπίδραση προς όφελος του κοινωνικού συνόλου!

PS I love you: Οφείλω ένα τεράστιο ευχαριστώ στην Anna Tadevosyan, η οποία ευθύνεται για όλη τη διοργάνωση του συνεδρίου, διότι περάσαμε 10 ημέρες τρέλας προσπαθώντας να φροντίσουμε την παραμικρή λεπτομέρεια για τους 100 φιλοξενούμενους, καθώς και στο Vlad Spencer και τον Artur Gurau που μου έδωσαν την ευκαιρία να είμαι μέλος σ’ αυτό το συναρπαστικό δίκτυο. Αν θέλεις, ακολούθησε κι εσύ το Digital Communication Network αλλά και το World Learning!