3 Μύθοι για το Digital Marketing καταρρίπτονται

Δήμητρα Βουβούση

Το Digital Marketing απαιτεί τέχνη! Την τέχνη να «διαβάζετε το μυαλό» του αγοραστικού κοινού σας, για να μπορέσετε να δημιουργήσετε το σωστό περιεχόμενο που θα παρουσιάσετε στα online κανάλια σας. Απαιτεί εγρήγορση, μελέτη των στατιστικών στοιχείων σας και να εντοπισμό των θεμάτων που κέντρισαν περισσότερο το ενδιαφέρον του κοινού σας σε newsletters, διαφημίσεις, δημοσιεύσεις κοινωνικών δικτύων, άρθρα στο blog σας κτλ, ώστε να δημιουργήσετε υλικό που θα είναι εξίσου επιτυχημένο.

Δήμητρα ΒουβούσηSocial Media Marketer στην Two Yellow Feethttp://twoyellowfeet.com/

 

Το Digital Marketing έχει αποδείξει την επιτυχία που μπορεί να φέρει σε μία επιχείρηση. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι μύθοι, οι οποίοι εμποδίζουν τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων να αποκτήσουν καλύτερα αποτελέσματα. Ακολουθούν μερικοί από τους μύθους που πρέπει να αποφύγετε…

Μύθος #1: Δε χρειαζόμαστε website, αφού βρισκόμαστε στο Facebook

Ισχύει ότι το Facebook μπορεί να σας συνδέσει με πάνω από 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους. Ισχύει, επίσης, ότι είναι μόνο ένα από τα κανάλια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο digital marketing. Αποκτώντας, λοιπόν, το δικό σας εταιρικό website έχετε τη δυνατότητα να παρουσιάσετε συγκεντρωμένες όλες τις πληροφορίες για την επιχείρησή σας.

Από τη μία, λοιπόν, το Facebook σας προσφέρει σημαντικές δυνατότητες όπως:

  • Δημιουργία επαγγελματικής σελίδας
  • Δυνατότητα αναρτήσεων και ενημέρωσης της σελίδα σας
  • Δημοσκοπήσεις
  • Σύνδεση με την λίστα των emails σας
  • Δημιουργία ομάδων
  • Δημιουργία διαφημίσεων

Από την άλλη, όσο εύχρηστα και αν είναι όλα αυτά τα εργαλεία, δεν μπορούν να θεωρηθούν υποκατάστατο ενός εταιρικού website, το οποίο ενημερώνεται τακτικά με ενδιαφέρον περιεχόμενο που αφορά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης.

Άλλωστε οι τελευταίες εξελίξεις στον αλγόριθμο του Facebook μας αποδεικνύουν ότι είναι προτιμότερο να επενδύουμε σε κάτι που ανήκει στην εταιρία μας (βλ. website), παρά σε ένα μέσο που δε πρόκειται να γίνει ποτέ δικό μας… (βλ. Facebook).

Μύθος #2: Αρκεί να έχουμε απλά και μόνο ένα website

Συνηθίζω να λέω πως το website από μόνο του είναι σταγόνα στον ωκεανό. Όσο σύγχρονα και να έχει σχεδιαστεί, όσο τέλεια και να δουλεύει, δεν φτάνει από μόνο του μπροστά στα μάτια των χρηστών. Πρέπει να δουλέψετε πολύ για να εμφανίσετε το website σας στους χρήστες και να δουλέψετε, ακόμη περισσότερο, για να τους κάνετε πιστούς ακολούθους σας. Αυτό που πρέπει να οργανώσετε είναι η στρατηγική σας, αλλά και το περιεχόμενο που θα παρουσιάσετε.

Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσετε ένα εταιρικό blog και να δημοσιεύσετε άρθρα. Δε χρειάζεται να είστε συγγραφέας για να το καταφέρετε.

Το καλό περιεχόμενο εκπαιδεύει τους καταναλωτές και ταυτόχρονα ικανοποιεί τις μηχανές αναζήτησης.

Πρέπει, επίσης, να δημιουργήσετε πεδίο εγγραφής των χρηστών. Κάθε νέο email που προστίθεται στη λίστα σας είναι και μία ψήφος εμπιστοσύνης για την επιχείρησή σας. Σημαίνει πως οι χρήστες θέλουν να μάθουν περισσότερα για εσάς. Φροντίστε, λοιπόν, να ενισχύσετε το website σας με ωφέλιμο περιεχόμενο, ώστε να αγαπηθεί τόσο από τις μηχανές αναζήτησης, όσο και από τους τελικούς αναγνώστες.

 

 

 

 

 

 

 

Μύθος #3: Το email marketing έχει πεθάνει

Το email marketing είναι μία διαδικασία που, μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα, φέρνει πωλήσεις. Και όσοι σας πουν το αντίθετο, τότε μάλλον δεν το εφάρμοσαν σωστά!

Άλλωστε υπάρχουν στατιστικά της McKinsey & Company που μας το αποδεικνύουν …

«Το email marketing παραμένει ένας αποτελεσματικός τρόπος απόκτησης πελατών και, μάλιστα, πιο αποτελεσματικός κατά 40 φορές περισσότερο από το Facebook και Twitter σε συνδυασμό».

Φανταστείτε την εξής διαδικασία. Έχετε δημιουργήσει μία λίστα από emails. Στέλνετε το πρώτο σας email και αυτόματα η λίστα σας χωρίζετε σε αυτούς που το άνοιξαν και σε εκείνους που δεν το άνοιξαν. Και τώρα… Όσοι το άνοιξαν πρόκειται να λάβουν ένα άλλο σχετικό email με παρόμοιο περιεχόμενο, διότι -για να το ανοίξουν- προφανώς τους ενδιαφέρει το συγκεκριμένο περιεχόμενο. Όσοι δεν το άνοιξαν θα λάβουν άλλο email, με νέο τίτλο και ίσως περιεχόμενο. Αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί και θα συνεχιστεί και θα συνεχιστεί…

Με αυτόν τον τρόπο κάθε email παίρνει μία ετικέτα (tag) για τα ενδιαφέροντά του και για τις δράσεις του (πχ. αγόρασε ή όχι το προϊόν). Όλη αυτή η διαδικασία βοηθά στο να αντιληφθούμε σε ποιο σημείο του ταξιδιού του βρίσκεται ο καταναλωτής και αν είναι έτοιμος να αγοράσει ή χρειάζεται περισσότερη ενημέρωση και χρόνο προκειμένου να πραγματοποιήσει την αγορά του. Αυτό συμβαίνει με τη χρήση email marketing automation, μιας υπηρεσίας που ανήκει στη στρατηγική εφαρμογή του inbound marketing.

>> Διαβάστε επίσης: Τι είναι το inbound marketing και γιατί το χρειάζεστε

Γνωρίζουμε πολύ καλά πως το Digital Marketing δεν τελειώνει ποτέ και κάθε επιχείρηση εύχεται να μπορούσε να δαπανήσει περισσότερες ώρες μέσα στη μέρα για να εφαρμόσει ολοκληρωμένες στρατηγικές. Επομένως, το να πιστεύει και να ακολουθεί μύθους σίγουρα την αποπροσανατολίζει και ροκανίζει τον τόσο σημαντικό της χρόνο. Εξαιτίας των μύθων μπορεί να αναμένει μη ρεαλιστικά αποτελέσματα και τελικά να σπαταλήσει χρόνο και χρήμα σε ενέργειες που δεν πρόκειται να αποδώσουν τα μέγιστα.

Αλλά για αυτό υπάρχουν οι μύθοι… για να τους καταρρίπτουμε… ?

Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, μάλλον θα βρείτε ενδιαφέροντα κι άλλα άρθρα μας για την επικοινωνία των επιχειρήσεων. Στο παρελθόν, έχουμε γράψει για Οι προϋποθέσεις για ένα ισχυρό brandΤα βασικότερα λάθη στο online marketingInbound Marketing: Πότε θα δω αποτελέσματα;Οι αρχές του Steve Jobs για το Branding.

Marianna says: «Το blog της Two Yellow Feet κρύβει διαμάντια! Διάβασε περισσότερα εδώ»!