Grow your Brand online with Copywriting με τη Στέλλα Κάσδαγλη by Pro Seminars

Ένα ακόμη πρακτικό workshop, της σειράς των «Smart Workshops» του Φέτος ΕΙΝΑΙ η Χρονιά μου, inspired by Pro Seminars, έρχεται να βοηθήσει στελέχη επιχειρήσεων, υπεύθυνους επικοινωνίας αλλά και επιχειρηματίες ν’ αναπτύξουν μια υγιή επαγγελματική εικόνα στο ίντερνετ για τους ίδιους και για την επιχείρησή τους.
Όλα αυτά μέσα από έναν από τους πιο αποτελεσματικούς και ταυτόχρονα πιο «προκλητικούς τρόπους»: τη δημιουργία online περιεχομένου. Η εισηγήτρια Στέλλα Κάσδαγλη (δημοσιογράφος, κειμενογράφος, συγγραφέας και Co-Founder του  Women On Top ) μας δίνει μερικά hints για την κειμενογράφηση αλλά και για όσα ετοιμάζει και θα παρουσιάσει στο workshop!

Γιατί είναι σημαντικό το σωστό copywriting;

Γιατί πια δεν είναι απλό copywriting. Δεν πρόκειται, δηλαδή, μόνο για ένα ή για δέκα κείμενα ή σλόγκαν που γράφω για μία συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια για ένα προϊόν. Πρόκειται για μια σταθερή και συστηματική ροή γραπτού περιεχομένου το οποίο φτιάχνει, χτίζει, γκρεμίζει, βελτιώνει, καθορίζει την εικόνα τη δική μου, της εταιρείας μου, των προϊόντων μου, του οράματος και των αξιών μου. Μπορεί να συζητάμε όλοι για τη σημασία των οπτικών εικόνων στο ίντερνετ, όμως η αλήθεια είναι ότι τώρα που το μεγαλύτερο μέρος της επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων αλλά και ανάμεσα στα brands και τους καταναλωτές γίνεται online, ο γραπτός λόγος είναι πιο σημαντικός από ποτέ. Όλοι γράφουμε και διαβάζουμε, όλοι καταναλώνουμε ένα τεράστιο όγκο γραπτής πληροφορίας. Και για να συμμετάσχουμε ενεργά σ’ αυτό το παιχνίδι θα πρέπει να δημιουργούμε πληροφορία κι εμείς. Και να είναι η σωστή.

 

Είναι διαφορετική η γραφή για το διαδίκτυο; Τι απαιτήσεις έχει;

Για κάθε μέσο είναι διαφορετική η γραφή. Διαφορετικές απαιτήσεις έχει ένα μυθιστόρημα, διαφορετικές ένα ραδιοφωνικό σποτ, διαφορετικές ένα άρθρο εφημερίδας. Το ίδιο συμβαίνει και με το ίντερνετ, αν και «το ίντερνετ» επίσης δεν είναι ένας ενιαίος χώρος με κοινά χαρακτηριστικά. Αλλιώς γράφω ένα ποστ στοFacebook, αλλιώς ένα κείμενο στο προσωπικό μου blog, αλλιώς το About us της εταιρείας μου. Απλώς όταν όλα αυτά συμβαίνουν online θα πρέπει να σέβονται και τους κανόνες του ευρύτερου μέσου που τα φιλοξενεί: στην έκταση, στο ύφος, στην ποιότητα, στην αξιοπιστία τους -στοιχεία που συχνά ξεχνάμε λόγω ακριβώς της ταχύτητας με την οποία καταναλώνουμε ως χρήστες το ίδιο υλικό.

Πόσο σημαντικό είναι το πρωτογενές content σε site, blogs και social networks;

Είναι εξαιρετικά σημαντικό. Όχι μόνο για τις επιχειρήσεις και τα μεγάλα brands αλλά και για εμάς τους ίδιους, ως επαγγελματίες που θέλουμε να εξελισσόμαστε και να βοηθάμε τους πιθανούς εργοδότες, πελάτες ή συνεργάτες μας να το δουν αυτό.

Προφανώς παρθενογένεση δεν υπάρχει, οπότε «πρωτογενές περιεχόμενο» δε σημαίνει «εφευρίσκω τον τροχό». Σημαίνει όμως συνεισφέρω με τη δική μου γνώση, ικανότητα, ματιά, στα όσα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στο χώρο μου και προσφέρω στο κοινό μου κάτι χρήσιμο, που δίνει το δικό μου στίγμα ως επαγγελματία.

Πρέπει να το «έχεις» με το γράψιμο για να το κάνεις σωστά;

Όχι απαραίτητα. Σίγουρα πρέπει να μπορεί κάποιος να κατασκευάζει σωστές φράσεις (ή τουλάχιστον να κρίνει αν οι φράσεις που κατασκευάζει είναι σωστές) ώστε να μπορεί να βάζει σε μια λογική σειρά τις σκέψεις του. Ωστόσο το γράψιμο είναι κάτι που σε μαθαίνει -και να σκέφτεσαι και να γράφεις. Και πέρα από τα εργαλεία που έχουμε πλέον στη διάθεσή μας (για μετάφραση, για ορθογραφικό έλεγχο και για πολλά άλλα), η παραγωγή περιεχομένου δε στηρίζεται αποκλειστικά σε μακροσκελή κείμενα και αναλύσεις.

Το οπτικοακουστικό περιεχόμενο (φωτογραφίες, βίντεο, infographics) είναι πολλές φορές πιο αποτελεσματικό στο να μεταδώσει μια συγκεκριμένη πληροφορία σε ένα συγκεκριμένο κοινό -χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δε θα χρειαστεί, και σε αυτές τις περιπτώσεις, κάποιος να βάλει μερικές λέξεις τη μία δίπλα στην άλλη. Απλώς αυτό είναι κάτι που μαθαίνεται, βελτιώνεται και (μας) επιβραβεύει.

Οι περισσότεροι φοβούνται ιδιαίτερα τη «λευκή σελίδα του word». Μπορείς να μας δώσεις ένα tip για ν’ αρχίσει κάποιος να γράφει;

Το πρόβλημα της λευκής σελίδας δεν έχει συνήθως να κάνει με το γράψιμο. Έχει να κάνει με το ότι αυτός που στέκεται μπροστά στη λευκή σελίδα δεν ξέρει σε ποιον απευθύνεται. Δεν έχει φτιάξει την εικόνα του ανθρώπου ή των ανθρώπων που θέλει να τον διαβάσουν, δεν ξέρει τις ανάγκες, τα προβλήματα και τις επιθυμίες τους και δεν έχει αποφασίσει τι θέλει, αυτή τη φορά, να τους πει. Αν αφιερώσει κανείς χρόνο σε αυτή τη νοητική διεργασία (που μπορεί να έχει μέσα και λίγο από ζωγραφική), το ξεκίνημα και η διαδικασία του γραψίματος είναι το τελευταίο που θα τον δυσκολέψει.

Χρειαζόμαστε τη συμβολή των επαγγελματιών copywriters ή μπορούμε να γράψουμε τα πάντα μόνοι μας;

Προσωπικά πιστεύω πως πρέπει να μπορούμε να γράψουμε και μόνοι μας. Δε σημαίνει ότι θα το κάνουμε πάντα. Μπορεί να μη θέλουμε, να μην προλαβαίνουμε, να μην αξίζει να το κάνουμε εμείς. Ωστόσο το να ξέρουμε να το κάνουμε θα μας βοηθήσει και στο να προχωρήσουμε τη σκέψη μας και στο να οργανώσουμε το πλάνο δράσης ή τις λύσεις που θέλουμε να προσφέρουμε και να επικοινωνήσουμε αυτό που πρέπει και να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους που τελικά θα γράψουν για εμάς και να αξιολογήσουμε τη δουλειά τους. Αν αλλάξουμε λίγο την ερώτηση («μπορούμε να πούμε τα πάντα μόνοι μας;»), καταλαβαίνουμε ότι ναι, πρέπει να μπορούμε να τα πούμε. Ίσως κάποια στιγμή να χρειαστεί να προσλάβουμε έναν λογογράφο για να πούμε κάτι ιδιαίτερο, κάτι σημαντικό, όμως ακόμα και σ’ αυτόν θα πρέπει να μπορούμε να επικοινωνήσουμε τις ιδέες μας.

Πότε είμαστε σίγουροι ότι αυτό που γράφουμε είναι σωστό;

Ποτέ. Μπορούμε ν’ αξιολογούμε τα πράγματα που γράφουμε με βάση τις αντιδράσεις των γύρω μας σε αυτά και με βάση το δικό μας ένστικτο την ώρα που τα διαβάζουμε φωναχτά στον εαυτό μας. Όμως στην επικοινωνία δεν υπάρχει λάθος και σωστό. Υπάρχει κατάλληλο και ακατάλληλο, αποτελεσματικό και μη αποτελεσματικό, εύστοχο και άστοχο, σωστό ή λάθος για όλους όμως δεν υπάρχει ποτέ. Και αυτή είναι μια από τις μεγάλες προκλήσεις της επικοινωνίας, όποια μορφή κι αν παίρνει αυτή: ότι σε υποχρεώνει να βγεις έξω και να εκτεθείς, χωρίς να μπορείς να εξασφαλίσεις από πριν την ανταπόκριση που θα συναντήσεις.

Πες μου μερικά δικά σου αγαπημένα sites από όπου αντλείς έμπνευση.

Αυτή την περίοδο διαβάζω πολλά newsletters: το Lenny, το The Week, το The Broadsheet, την Ann Friedman και βέβαια πάντα τον Θοδωρή Γεωργακόπουλο, το New Yorker και όσα περισσότερα βιβλία μπορώ.

Υπάρχουν φορές που δεν έχεις όρεξη να γράψεις και τι κάνεις σ’ αυτή την περίπτωση;

Στην πραγματικότητα δεν έχω σχεδόν ποτέ όρεξη να γράψω. Συνήθως προτιμώ μέχρι και να πλύνω τα παντζούρια ή να κατεβάσω τα καλοκαιρινά στη μέση του χειμώνα παρά να στρωθώ και να γράψω κάτι μεγαλύτερο από 50 λέξεις. Ο λόγος που γράφω, πάντα, είναι το ότι υπάρχει κάτι που θέλω να πω. Αν αυτό που θέλω να πω είναι αρκετά σημαντικό, στο τέλος της ημέρας τίποτα δεν μπορεί να με αποσπάσει αρκετά από το να καθίσω και να το γράψω.

Πες μου, τέλος, την καλύτερη συμβουλή που έλαβες ποτέ σχετικά με το γράψιμο.

Αυτό που σου χτυπάει, έστω και αμυδρά, έστω και χωρίς να καταλαβαίνεις γιατί, αποδεικνύεται πάντα ότι ήταν λάθος -οπότε μην αγνοήσεις το ένστικτό σου. Και πάντα μα πάντα διάβαζε αυτό που γράφεις στον εαυτό σου, φωναχτά.

Grow your Brand online with Copywriting | A Smart Workshop

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σάββατο 19 Μαΐου 2018
10:00 – 18:00
Τοποθεσία: PRO SEMINARS

Marianna says: «Δήλωσε το Ενδιαφέρον σου και μάθε περισσότερα πατώντας εδώ»!