Linkedin | Κοίτα τα “μικρά γράμματα” εκεί διαφαίνονται προοπτικές!  

Έθελ Αγγελάτου

Στην αρχή της γνωριμίας μου με την πλατφόρμα του LinkedIn, δεκάδες ερωτηματικά είχαν γεννηθεί και με τυραννούσαν καθημερινά στη χρήση της. Το ένστικτό μου και οι κριτικές του εξωτερικού, μου έλεγαν ότι είχα ένα ουσιαστικό εργαλείο στα χέρια μου, δίχως όμως εγχειρίδιο ή την ύπαρξη ενός expert στην Ελλάδα για να με βοηθήσει.

Έθελ ΑγγελάτουLinkedIn Trainer & ConsultantPro Seminars

Τότε άρχισα να βάζω στο χαρτί ό,τι πληροφορίες “έπεφταν” στην αντίληψή μου σημειώνοντας κάθε γρίφο που έλυνα, μέρα με τη μέρα.

Ένας από τους γρίφους που με παίδευαν τα πρώτα χρόνια ήταν το θέμα των προσκλήσεων και των αποδοχών της σύνδεσης με μια επαφή. Και δη, μια επαφή άγνωστη προς εμένα, που δεν είχε καμία σχέση με το δίκτυό μου. ‘Η τουλάχιστον, έτσι νόμιζα. Συγκεκριμένα αναρωτιόμουν:

  • Τι κάνω σε τέτοιες περιπτώσεις;
  • Στέλνω προσκλήσεις σε στελέχη που δεν γνωρίζω;
  • Αποδέχομαι προσκλήσεις από αγνώστους ή άτομα από χώρες που δεν επρόκειτο ποτέ να μεταβώ ή να χρειαστώ κάτι;

 

Το “χρειαστώ”, κράτησέ τo στην άκρη του μυαλού σου.
Θα επανέλθω σχετικά, στο τέλος του άρθρου.

 

Να σου πω μια ιστορία…

Θέλοντας να αποφύγω συμβουλές και πρακτικές  που αναλύονται σε δεκάδες χιλιάδες άρθρα, δίνοντάς σου απαντήσεις που αναζητείς, όπως τότε κι εγώ, θα σου πω μια πραγματική ιστορία που “τα λέει όλα μόνη της”:

Το 2010 είχα λάβει μια πρόσκληση από τον Tushar, ο οποίος ήταν στέλεχος φαρμακευτικής από την Ινδία.

Όπως σε κάθε πρόσκληση που λάμβανα:

  • κοίταξα την κύρια σελίδα του προφίλ του
  • έλεγξα την προϋπηρεσία του
  • είδα πόσα Connections είχε

 

…αυτές τις λίγες βασικές γνώσεις είχα για να επιβεβαιώνω αν κάποιος είναι hacker ή έχει “ύποπτο” προφίλ. Όλα φαίνονταν επαγγελματικά και σχετικά νοικοκυρεμένα, τουλάχιστον για ένα προφίλ που εκείνο το διάστημα όλοι, λίγο πολύ, το διατηρούσαμε ελλιπές. Προχώρησα λοιπόν σε αποδοχή της πρόσκλησης, χωρίς καν να σταθώ στην κλασική σκέψη:
“Μα τι να κάνω μια επαφή από την Ινδία; Γιατί με αφορά;”

Μετά από λίγες εβδομάδες λαμβάνω μήνυμα από τον Tushar, στο οποίο με ρώταγε πώς είναι τα πράγματα στην Ελλάδα, δεδομένης της κρίσης και αν τα πάω καλά με τη δουλειά μου, δεδομένου ότι κι εκείνος εξασκούσε το ίδιο αντικείμενο με εμένα στον κλάδο του HR. Στην αρχή σκέφτηκα να μην απαντήσω, απλά και μόνο γιατί δεν είχα χρόνο για χάσιμο. Κατόπιν, θεώρησα πιο ευγενικό να δώσω έστω μια τυπική απάντηση, αναφέροντας ότι ομολογουμένως οι συνθήκες ήταν δύσκολες για τη χώρα κι ότι ήμουν σε αναζήτηση του επόμενου επαγγελματικού μου βήματος. O Tushar δεν έχασε χρόνο, προτείνοντας να με βοηθήσει, ζητώντας το επικαιροποιημένο βιογραφικό μου.

Αντέδρασα γελώντας αρκετά δυνατά και μονολογώντας αλαζονικά είπα:

“…σιγά μην ξεσπιτωθώ για την Ινδία!”.

Πόσα λίγα ήξερα, όμως…
Παρά την παραπάνω αντίδρασή μου, επέλεξα να απαντήσω και πάλι ευγενικά, διευκρινίζοντας ότι δεν με ενδιαφέρει επί της παρούσης να φύγω από τη χώρα. Τότε ο
Tushar μου αποκάλυψε ότι ήταν Recruiter Specialist σε εταιρεία στην Ινδία όπου κατασκεύαζε τα γενόσημα για μια από τις πιο γνωστές ελληνικές φαρμακευτικές εταιρείες. Σκόπευε μάλιστα, να στείλει το βιογραφικό μου στα κεντρικά στην Αθήνα, με προσωπική του σύσταση.

Να μην τα πολυλογώ, στα πρώτα 5 λεπτά, το βιογραφικό μου βρισκόταν στα εισερχόμενά του. Ο Tushar με βοήθησε ουσιαστικά, χωρίς να με έχει ανάγκη, δίχως να σκέπτεται ότι δεν τον αφορά “η κατάστασή μου ή της Ελλάδος”.

 

Κοίτα τα μικρά γράμματα…

Ναι λοιπόν, μπορείς να προσκαλείς ή να αποδέχεσαι προσκλήσεις από στελέχη που δεν γνωρίζεις ή προέρχονται από άλλες χώρες. Η λειτουργία άλλωστε της πλατφόρμας, αναφορικά με τη δικτύωση, είναι διαφορετική από την φιλοσοφία του Facebook όπου μερικοί χρήστες επιλέγουν ως φίλους μόνο συγγενείς και γνωστούς.

Στο επαγγελματικό πλαίσιο που κινείται το LinkedIn, οι διασυνδέσεις και οι επαφές ακολουθούν άλλους κανόνες.

To LinkedIn, στο πλαίσιο της βέλτιστης χρήσης του, σίγουρα δεν επικροτεί τη σύνδεση με επαφές που επέλεξες να προσεγγίσεις μόνο όταν τις είχες ανάγκη (θυμήσου την παραπάνω σημείωση) – γιατί τότε θα είναι αργά. Το δίκτυό σου, χρειάζεται να χτίζεται και να αναπτύσσεται με συνεχή προσπάθεια για win-win συνέργειες, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Σε κάθε πρόσκληση που λαμβάνεις ή θέλεις να αποστείλεις, ξεκίνα να σκέφτεσαι, όχι την ιδιότητα και τη χώρα απ’ την οποία προέρχεται το στέλεχος που σε προσεγγίζει, αλλά τα Connections, την εμπειρία, το Brand και τις επαφές που “κουβαλάει” μαζί του.

Σημασία δεν έχει πάντα αυτή καθαυτή η επαφή, αλλά οι προοπτικές που μπορεί να σου προσφέρει.

Marianna says: Η Έθελ Αγγελάτου είναι η εισηγήτρια του σεμιναρίου «Nothings brands like Linkedin | The hands- on experience» το οποίο διοργανώνει η Pro Seminars σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για το σεμινάριο της Αθήνας διεκδικείς μια δωρεάν συμμετοχή εδώ! Μάθε περισσότερα για τα νέα της Pro Seminars στο Facebook και φυσικά στο Linkedin