Los diarios de Madrid |Ημέρα 11η

About

Η Κ. κάνει βαλίτσες και φεύγει Μαδρίτη για δύο εβδομάδες κι εμείς ζηλεύουμε παράφορα. Για να αισθανθούμε κάπως καλύτερα, μας στέλνει καθημερινή ανταπόκριση (τώρα αυτό ήταν όντως για καλό;). Η Χριστίνα Νεδέλκου μένει Θεσσαλονίκη και αναλαμβάνει να λινκάρει όλες τις πληροφορίες για τις Μαδρίτη (ηρωίδα!). Εμείς, μένει να ταξιδέψουμε, έστω και νοερά!

Publisher: Κ.

Καλημέρα ημέρα νούμερο 11. Αχτίδες ήλιου ξεπροβάλουν από το παράθυρο προμηνύοντας μια καλή, ηλιόλουστη μέρα! Επιτέλους ήρθε η ώρα να πάω να αγοράσω τις ξακουστές – και σε πολύ καλές τιμές – εσπαντρίγες από την Alpargateria Casa Hernanz. Είναι χειροποίητες, διατίθενται σε διάφορα σχέδια και χρώματα, κοινώς για όλα τα γούστα! Ξεκινάμε με βήμα ταχύ φτάνουμε και, τι πρωτότυπο, είναι κλειστό! Ε, φυσικά, εμένα θα περίμενε τόσες μέρες; Έκλεισε ο άνθρωπος για τις διακοπές του Πάσχα, άσχετα που εγώ νόμιζα ότι λόγω τουρισμού αποκλείεται να έκλεινε τέτοιες μέρες… Συμπέρασμα; Ποτέ να μην αφήνω τα πράγματα για την τελευταία στιγμή! Οπότε, παρακαλώ πολύ, αν κάποιος πάει ας μου φέρει ένα ζευγάρι σε 39! Α, κι ένα για την αδερφή μου σε 40. Ευχαριστώ.

Έτσι απογοητευμένη με έσυρε η Ε μέχρι το μουσείο Thyssen- Bornemisza. Και καλά έκανε. Ένα τόσο όμορφο πρωινό χρειάζεται και το μουσείο του για να γίνει καλύτερο! Αποφασίσαμε να μη δούμε ολόκληρη την έκθεση του μουσείου -μόνιμη και περιοδικές – αλλά μονάχα αυτή που ήταν αφιερωμένη στον υπερρεαλισμό (Hiperrealismo 1967-2012 με είσοδο 8 ευρώ). Η επιλογή αυτή αποδείχθηκε σωστή γιατί είχε τόσο κόσμο λόγω γιορτών που δε θα το ευχαριστιόμασταν αλλιώς. Είδαμε και μια ακόμη – δωρεάν – έκθεση με θέμα τη γυναίκα (La mujer y lo cotidiano) η οποία ήταν μικρή και περιεκτική. Η συνέχεια ήθελε, όπως πάντα άλλωστε, βόλτες, λίγο φαΐ, λίγο καφέ και επιστροφή στο σπίτι.

Σήμερα εδώ είναι Μεγάλη Πέμπτη και Ισπανοί από όλη τη χώρα κατακλύζουν τη Μαδρίτη! Και όχι μόνο αυτοί. Διαβάσαμε ότι θα γίνει η περιφορά του Ιησού και θέλαμε να το δούμε γιατί το περιγράφουν ως κάτι συγκλονιστικό. Βρήκαμε την εκκλησία, είδαμε τη διαδρομή που θα ακολουθούσε και ξεκινήσαμε. Δεν είχαμε βέβαια φανταστεί το πόσο κόσμο θα συναντούσαμε. Στην εκκλησία δεν καταφέραμε να φτάσουμε, μόνο ως ένα σημείο του δρόμου όπου πλήθος κόσμου είχε σταθεί δεξιά και αριστερά.

Τα παράθυρα και τα μπαλκόνια είχαν στολιστεί είτε με σημαίες είτε με λουλούδια. Όσο περνούσε η ώρα το πλήθος μεγάλωνε και ήταν αδύνατο να προχωρήσεις. Βρεθήκαμε εγκλωβισμένες από την κοσμοσυρροή στη μέση του δρόμου. Ακόμα απορώ πως η Λ. κατάφερε να μας εντοπίσει και, κυρίως, να φτάσει ως εμάς. Σχεδόν δυόμιση ώρες ορθοστασίας για να δούμε τις κορυφές των μωβ σκούφων των ιερέων, τον Ιησού και την Παναγία, τους οποίους κουβαλούσαν πάνω σε ειδικές προθήκες, πλουμιστές και θεόρατες. Και σίγουρα αφάνταστα βαριές, τις κρατούσαν καμία τριανταριά άτομα την καθεμία.

Η περιφορά προχωρούσε με αδιανόητα αργούς ρυθμούς κι εμείς ήδη είχαμε παγώσει. Κουρασμένες και πεινασμένες καταφέραμε να βγούμε μέσα από στενά στην Calle Cava Baja -πίσω από τη Mayor– και χωθήκαμε σε ένα μαγαζί για φαγητό και κρασί. Φεύγοντας από εκεί και πλησιάζοντας ξανά προς την Plaza Mayor συναντήσαμε πάλι την περιφορά. Μας φάνηκε απίστευτο, είχαν περάσει τουλάχιστον δύο ώρες. Εν τέλει μάθαμε ότι όλο αυτό τελειώνει αργά το βράδυ, γύρω στη μια. Αν αναλογιστεί κανείς το ρυθμό με τον οποίο περπατάνε εξαιτίας του βάρους, τις στάσεις που κάνουνε είναι φυσιολογικό παρόλο που η διαδρομή είναι σχετικά μικρή. Πάντως οφείλω να αναγνωρίσω ότι είναι πολύ οργανωμένοι!

Αφήσαμε πίσω μας την περιφορά και πήγαμε να συναντήσουμε κάποιες φίλες της Ε. Αυτή τη φορά καταφέραμε να μπούμε στο Populart. Απόψε, όμως, έπαιζε blues. Όμορφα ήταν. Η βραδιά μας τελείωσε στη Malasaña και πιο συγκεκριμένα στο La Via Lactea. Μου θύμισε ταινία του Tarantino αλλά με χάλια μουσική, δυστυχώς. Η βροχή μας συνόδευσε μέχρι το σπίτι, αργά τη νύχτα, και εγώ σας εύχομαι καληνύχτα –έκανα και ρίμα.

Υ. Γ. Εγώ είμαι η Κ., 31, φαρμακοποιός. Η φίλη μου είναι η Ε. Κ. Αγαπημένη, από το πανεπιστήμιο, που για 8 μήνες διαμένει στη Μαδρίτη.

Marianna says: «Διάβασε τις εντυπώσεις της Κ. από τις προηγούμενες ημέρες στη Μαδρίτη εδώ» !