Μένη Σαπρανίδου, Έλενα Σαμαρά | Η συνέντευξη που προέκυψε από ερωτήσεις αναγνωστών!

Μαρία-Άννα Τανάγια

Τις συναντούσα σε κάθε PillBOX. Φρόντιζα, άλλωστε να το επισκέπτομαι με κάθε ευκαιρία. Τις γνώρισα καλύτερα μέσω κοινής αγαπημένης παρέας (η οποία πρέπει κάποια στιγμή να γίνει από μόνη της θέμα, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Τις αγάπησα όταν συνειδητοποίησα πόσο γενναιόδωρες είναι και πόσο όμορφη και θετική στάση έχουν απέναντι στη ζωή και στη δημιουργικότητα. Ευτυχώς, συμμερίζονται κάθε τρελούτσικη ιδέα μου κι έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε μια διαδραστική συνέντευξη με ερωτήσεις που στείλατε εσείς (και μερικές δικές μου).

Μαρία-Άννα Τανάγια

Εύη Ελευθεριάδου: Ποιο ήταν το έναυσμα/έμπνευση για να ξεκινήσετε και να διοργανώνετε τα PillBOX open markets;
*αντίστοιχη ερώτηση έκανε και η Άννα Μαρία Σαμαρά

Το 2010, τα υπαίθρια markets ήταν μία τάση που κυριαρχούσε ήδη στο εξωτερικό και μας άρεσε. Την ίδια περίοδο είχαμε μόλις ξεκινήσει την πρώτη μας collection ρούχων και ψάχναμε τρόπους να την προβάλουμε. Σκεφτήκαμε να διοργανώσουμε ένα pop-up market για την προβολή της collection μας και να καλέσουμε φίλους μας δημιουργούς για να εκθέσουν κι αυτοί τις συλλογές τους μαζί μας. Από το επόμενο ήδη market ξεκίνησαν να μας πλησιάζουν και άλλοι δημιουργοί που ήθελαν να συμμετέχουν!

Στέλλα Αγούλα: Καλησπέρα σας θα ήθελα να συγχαρώ αρχικά τη κυρία Μένη και την κυρία Ελένη για την πολύ ωραία ιδέα που υλοποιούν με τόση αγάπη και μεράκι στην πόλη μας και θα ήθελα να τις ρωτήσω αν είναι στα σχέδια τους να επεκτείνουν την ιδέα αυτή και σ’ άλλες πόλεις της Ελλάδας!

Η πραγματοποίηση ενός PillBOX εκτός Θεσσαλονίκης είναι μια ιδέα που πάντα μας ιντριγκάρει. Μάλιστα, τα πρώτα τρία χρόνια λειτουργίας μας, κάθε καλοκαίρι, γινόταν ένα καλοκαιρινό PillBOX σε beach bar στη Χαλκιδική. Η δυσκολία όμως του pop-up market είναι πως απαιτεί να μεταφερθούν και να στηθούν πολλά πράγματα σε λίγο χρόνο και με τη λήξη της εκδήλωσης απαιτείται πάλι πακετάρισμα και επιστροφή. Προσθέστε σ’ αυτό και τη μεταφορά και διαμονή των εκθετών που το κάνει αρκετά δύσκολο.

Θεόδωρος Νικολόπουλος:  Θα ήθελα να ρωτήσω τη Μένη και την Έλενα, τι σχέση έχουν με τις τέχνες και τη δημιουργικότητα (χειροτεχνίες, κατασκευές, μουσική κλπ)

Όπως αναφέρθηκε και πιο πριν, η αφορμή για το πρώτο PillBOX, ήταν η παρουσίαση της δικής μας collection. Είμαστε και οι δυο σχεδιάστριες και έχουμε εργαστεί ή συνεργαστεί ως εξωτερικοί συνεργάτες σε πολλές εταιρίες στο χώρο της μόδας. Επιπλέον, η Μένη, τα τελευταία τρία χρόνια διδάσκει πατρόν, μουλάζ και τεχνικές ραπτικής σε κολλέγια και σχολές στη Θεσσαλονίκη.

Εκτός, από την προσωπική μας ενασχόληση, μέσα από το PillBOX και τις δράσεις που διοργανώνονται κατά τη διάρκεια των open market, είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε και να συνεργαστούμε με ζωγράφους, graffiti artists, χορευτές, performers, stand up comedians, DJ, make up artists και hair artists, ηθοποιούς και πολλούς καλλιτέχνες και ομάδες της πόλης.

Χαρά Ζωγράφου: Ποια είναι η κινητήριος δύναμη που σας ωθεί να συνεχίσετε να δημιουργείτε και να επιτυγχάνετε μέσα από το θεσμό του PillBOX, σε αυτόν τον δύσκολο καιρό που περνάει ο κόσμος με την οικονομική κρίση;

Ευτυχώς για εμάς τους δημιουργούς, η φαντασία και η δημιουργία λειτουργούν ως καταφύγιο, είναι πάντα μια ενασχόληση που σε γεμίζει χαρά. Είναι οι συμμετέχοντες εκθέτες που αναζητούν τρόπους να επικοινωνήσουν με το κοινό από τη μία, και η διαρκής αναζήτηση των επισκεπτών του PillBOX, για το κάτι νέο, πρωτότυπο και φρέσκο που κρατούν ζωντανή και δυνατή αυτή τη σχέση.

Αντωνία Σαλτσίδου: Από πού εμπνέεστε για να εμπλουτίζετε κάθε νέο Pillbox event;

Τώρα που το έχουμε δει να επαληθεύεται στην πράξη, θα μπορούσαμε να το πούμε: πολύ συχνά, οι εκθέτες μας είναι μπροστά και δείχνουν ή καμιά φορά δημιουργούν τις τάσεις που θ’ ακολουθήσουν, ειδικά στο κομμάτι του κοσμήματος.

Για παράδειγμα, τα μαρτάκια ως statement κόσμημα, το evil eye, τα κρόσια, οι φούντες και όλο το boho στοιχείο, όλα αυτά τα είχαμε δει από πολύ νωρίς στα PillBOX.

Όταν έχουμε τόσο καλά ενημερωμένους συνεργάτες, τους εμπιστευόμαστε και ένα μεγάλο κομμάτι της κάθε διοργάνωσης διαμορφώνεται από το σύνολο των παρουσιάσεων των εκθετών.

Από τη μεριά μας, προτείνουμε είτε μεμονωμένα, είτε ομαδικά, τάσεις ή αντικείμενα που βλέπουμε κι εμείς ότι είναι trending ή έχουν ζητηθεί από το κοινό των PillBOX.

Γεώργιος Γαβριηλίδης: Σχεδιάζετε στο μέλλον να μεγεθύνετε το event; Αν ναι, ποιος είναι ο τελικός σας στόχος;

Για να απαντήσουμε σ’ αυτήν την ερώτηση θα πάμε λίγο πίσω και συγκεκριμένα στον Απρίλιο του 2012. Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο PillBOX, στην Αποθήκη Γ, στο λιμάνι. Μπορεί να είχε διάρκεια μια μέρα, ήταν όμως γεμάτη: 150 εκθέτες και καταστήματα της πόλης παρουσίασαν τις συλλογές τους σε κοσμήματα, αξεσουάρ, διακοσμητικά σπιτιού, λαμπάδες, πασχαλινά διακοσμητικά, ρούχα, παπούτσια, βινύλια, γυαλιά ηλίου, vintage ρούχα, σαπούνια, φυσικά καλλυντικά και άλλα πολλά. Την έκθεση πλαισίωσαν τρεις πασαρέλες που πραγματοποιήθηκαν στο χώρο, σε συνεργασία με καταστήματα ρούχων της πόλης, DJ και stand up performances.

Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία τόσο για εμάς, όσο και για τους συνεργαζόμενους εκθέτες και ελπίζουμε και για τους επισκέπτες που μας τίμησαν εκείνη τη μέρα.

Παρόλα αυτά, σαν διοργάνωση ήταν αρκετά απαιτητική και δύσκολη και δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την πολύτιμη βοήθεια και συνεισφορά των φίλων και συνεργατών μας.

Στο παρόν, προτιμάμε μικρότερες εκδηλώσεις, με 50 περίπου εκθέτες ανά εκδήλωση, καθώς είναι πιο εύκολο για τους επισκέπτες να εξερευνήσουν τις συλλογές που παρουσιάζονται, οι συνεργαζόμενοι εκθέτες έχουν μικρότερο ανταγωνισμό μεταξύ τους και είναι μια παραγωγή που μπορούμε να στηρίξουμε ως PillBOX, το οποίο στη βάση του αποτελείται από δύο μόλις άτομα.

*και οι δικές μου ερωτήσεις:

Ποια είναι η πιο συγκινητική στιγμή/σχόλιο που έχετε λάβει για τα PillBOX;

Μια δήλωση που ακούμε συχνά και χαιρόμαστε που εκπροσωπεί πολλούς, είναι πως μέσα από το PillBOX, μπόρεσαν να ξεκινήσουν ως χομπίστες και να εξελίσσονται σε επαγγελματίες. Αυτό μας χαροποιεί πολύ, πρώτον γιατί καταφέρνουν να κάνουν το χόμπι τους αποδοτικό και δεύτερον γιατί κάνουν μια δουλειά που αγαπούν!

Χρησιμοποιώντας τα λόγια μιας εκθέτριας «μου δώσατε την ευκαιρία να βγω από το σπίτι μου και να κάνω τόσα πράγματα».

Μια ακόμη συγκινητική ιστορία είναι από μια φίλη και εκθέτρια των PillBOX, η οποία βρισκόταν σε λίστα αναμονής για υιοθεσία και ενημερώθηκε ενώ συμμετείχε σε PillBOX πως ήρθε η σειρά της και ένα πανέμορφο μωράκι την περιμένει. Η ίδια μας έχει πει πως θα θυμάται για πάντα εκείνη τη στιγμή και την έχει συνδέσει με την παρουσία της στο PillBOX.

 

Τι συμβουλή θα δίνατε σ’ έναν νέο δημιουργό;

Στην αρχή, να επιμείνει. Η αρχή μια δημιουργικής διαδικασίας είναι δύσκολη γιατί ενώ ο δημιουργός προσπαθεί πολλές ώρες, το τελικό αποτέλεσμα δεν τον ικανοποιεί, κυρίως αισθητικά. Αυτό είναι το σημείο, στο οποίο, πολλοί τα παρατάνε. Δεν συμβαίνει κάτι λάθος, απλώς χρειάζεται περισσότερο χρόνο και ενασχόληση. Όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνει, τόσο καλύτερος θα γίνεται και το τελικό αποτέλεσμα θα βελτιωθεί.

Επιπλέον, η έρευνα βοηθάει πολύ σ’ όλα τα στάδια της δημιουργικής διαδικασίας. Ερευνήστε τα πάντα: από τις τάσεις, τα υλικά, τους τρόπους κατασκευής, τους συνδυασμούς, τα ονόματα, τις τιμές, τις συσκευασίες, τον τρόπο προώθησης, τις φωτογραφίσεις. Δείτε πώς προωθούν τη δουλειά τους άλλοι δημιουργοί. Ο σκοπός της έρευνας δεν είναι η αντιγραφή, αλλά η ενημέρωση για το τι άλλο κυκλοφορεί, έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να είναι διαφορετικός και πρωτότυπος. Επίσης, όσο περισσότερο αναζητεί, τόσο περισσότερο εμπνέεται και δημιουργούνται νέες ιδέες.

Για ποιο «επίτευγμα» του PillBOX νιώθετε περισσότερο περήφανες;

Θα μας επιτρέψετε να αναφέρουμε δύο. 🙂

Το πρώτο, είναι αυτό που αναφέρθηκε νωρίτερα, πως αρκετοί συνεργαζόμενοι εκθέτες, μέσω του PillBOX, ανακάλυψαν το ταλέντο τους και κατάφεραν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση.

Και το δεύτερο, είναι πως μέσα από το PillBOX, γνωρίσαμε τόσο πολλούς και τόσο υπέροχους ανθρώπους, ξεκινήσαμε νέα projects, συνεργαστήκαμε με άλλους φορείς σε άλλες δράσεις και κάναμε φιλίες που συνεχίζουν να κρατάνε γερά.

Ποια είναι η αγαπημένη σας πασχαλινή «παράδοση»;

Για όποιον δεν το γνωρίζει, είμαστε μαμά και κόρη. Η μαμά, λοιπόν, σε κάθε γιορτή άρα και το Πάσχα, βρίσκει αφορμή να πείσει την κόρη για το πόσο εύκολη είναι η μαγειρική και πόση χαρά κρύβει ένα σπιτικό τσουρέκι. Όπως σε κάθε γιορτή, έτσι και το Πάσχα, η κόρη βρίσκει αφορμές και δικαιολογίες για να το αποφύγει. 🙂

Marianna says: «Μετά από κλήρωση, η Χαρά Ζωγράφου κέρδισε μία δωροεπιταγή 20 ευρώ για το pillBOX bunny. Και μου έστειλε φωτογραφία με όσα ψώνισε»: