Στέλλα Γουλινούδη: «Η Access in Music ιδρύθηκε για να δώσει την ευκαιρία στους καλλιτέχνες να αναδείξουν το ταλέντο τους σε Ελλάδα και εξωτερικό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο»

 

Μαρία-Άννα Τανάγια

Σπούδασε Music Management & Artist Development το Λονδίνο, το οποίο εγκατέλειψε για να ιδρύσει τη δική της εταιρεία στην Ελλάδα, βλέποντας την πρόκληση του εγχειρήματος περισσότερο ως ευκαιρία και όχι ως εμπόδιο. Αυτό, καθώς και η επιτυχημένη έως τώρα πορεία της Access in Music είναι δύο λόγοι που πρέπει να γνωρίσεις τη Στέλλα Γουλινούδη. Τους υπόλοιπους, ειδικά εάν είσαι καλλιτέχνης, θα τους ανακαλύψεις στη συνέντευξη που ακολουθεί!

 

Μαρία-Άννα Τανάγια

Πώς αποφάσισες να επιλέξεις το αντικείμενο του “Artist Development”  για τις σπουδές σου;

Προηγήθηκαν οι σπουδές μου πάνω στο business management και εν συνεχεία διάλεξα αυτό που θυμάμαι από μικρή να με ελκύει περισσότερο, δηλαδή το χώρο της μουσικής βιομηχανίας. Έτσι, ακολούθησε το μεταπτυχιακό μου πάνω στο Music Management & Artist Development. Περικλείομαι από μουσικούς και καλλιτέχνες μια ζωή και αυτό που με εξιτάρει περισσότερο σε αυτόν το χώρο είναι η αστείρευτη αναζήτηση αυτών των ανθρώπων για δημιουργία. Παρόλα αυτά όμως στο μυαλό ενός καλλιτέχνη συνήθως επικρατεί ένα χάος σε σχέση με το πώς πρέπει να διαχειριστεί την καριέρα του και εδώ ακριβώς έρχεται ο δικός μου ο ρόλος. Είναι μια πολύ δημιουργική διαδικασία.

Θα ήθελα να μου πεις τι θυμάσαι απ’ τα φοιτητικά σου χρόνια στο Λονδίνο, ίσως την πιο έντονη ανάμνηση σου.

Το Λονδίνο επιλέχθηκε ως προορισμός σπουδών με γνώμονα την τεράστια μουσική σκηνή του, τις συναυλίες του και τα εξαιρετικά πανεπιστήμια του. Δεν με πρόδωσε σε τίποτα από τα αυτά. Ήταν η καλύτερη επιλογή γι’ αυτό που ήθελα να κάνω και ήμουν τυχερή γιατί είχα πολύ καλούς καθηγητές. Μου είναι αδύνατον να σταθώ μόνο σε μια ανάμνηση αλλά σίγουρα οι πιο όμορφες εικόνες προέρχονται από συναυλίες αγαπημένων καλλιτεχνών.

Τελειώνεις τις σπουδές σου στο Λονδίνο και… αποφασίζεις να επιστρέψεις Ελλάδα και να ιδρύσεις τη δική σου επιχείρηση. Συνήθως συμβαίνει το ακριβώς  αντίθετο. Πώς αποφάσισες να επιστρέψεις;

Από την αρχή ο σκοπός ήταν ακριβώς αυτός, να πάω, να μάθω και να επιστρέψω. Η Access in Music ιδρύθηκε για να δώσει την ευκαιρία στους δικούς μας καλλιτέχνες να αναδείξουν το ταλέντο τους σε Ελλάδα και εξωτερικό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η χώρα μας έχει εξαιρετικούς μουσικούς που χρειάζονται περισσότερη στήριξη, καθοδήγηση, οργάνωση και προώθηση της μουσικής τους από επαγγελματίες και αυτό ακριβώς ήρθε να προσφέρει η Access in Music. Το music management είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία, μια σειρά υπηρεσιών που χρησιμοποιείται χρόνια τώρα από χώρες όπως η Αγγλία και η Αμερική και βοηθάει τους καλλιτέχνες να εδραιωθούν και να ανθίσουν. Αυτό έλειπε από την Ελλάδα μέχρι σήμερα, πλέον όμως η εταιρία μας δίνει την  δυνατότητα και την επιλογή στον καλλιτέχνη να επενδύσει στην καριέρα του άφοβα.

Δεν σκέφτηκες έστω και για μια στιγμή ότι εν έτει 2016, η δημιουργία μια επιχείρησης στην Ελλάδα μοιάζει ως ένα σουρεαλιστικό και παράτολμο εγχείρημα;

Είναι γεγονός ότι η εποχή που διανύουμε είναι περίεργη για όλους μας και αυτό ισχύει όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για όλο τον κόσμο. Φυσικά και με απασχόλησε αρκετά πριν κάνω το πρώτο βήμα αλλά δεν με εμπόδισε να το υλοποιήσω. Θεωρώ ότι όταν υπάρχει θέληση για κάτι τα εμπόδια εξαφανίζονται και την θέση τους παίρνουν οι ευκαιρίες. Άλλωστε εάν δεν προσπαθήσεις δεν θα μάθεις ποτέ.

Μίλησε μου για την Access in Music: Τι υπηρεσίες προσφέρει και σε ποιους απευθύνεται;

Η Access in Music εξειδικεύεται στο music management και στο promotion. Απευθύνεται σε μουσικούς όλων των ειδών και επιπέδων (ερασιτέχνες και επαγγελματίες) καθώς επίσης και σε δισκογραφικές εταιρίες που χρειάζονται επαγγελματική  καθοδήγηση με τα μουσικά σχήματα που εκπροσωπούν.

Οι υπηρεσίες που προσφέρουμε ποικίλουν από νομική και συμβουλευτική υποστήριξη, κατοχυρώσεις δικαιωμάτων, προβολή και προώθηση έως κατασκευή ιστοσελίδων, artwork και μουσικά βιντεο. Οι δυνατότητές μας όμως δεν περιορίζονται εδώ, μπορούμε να ασχοληθούμε με οτιδήποτε αφορά την μουσική βιομηχανία.

Βλέποντας την όλη σας διαδικτυακή παρουσία, αντιλαμβάνομαι ότι απευθύνεστε στη διεθνή αγορά. Πώς διαφοροποιήστε απ’ τα αντίστοιχα agencies του εξωτερικού;

Σωστά, αυτό είναι μια τεράστια δυνατότητα που  προσφέρει το διαδίκτυο στις μέρες μας και μια εξαιρετική πρόκληση για την εταιρία μας. Ουσιαστική διαφορά δεν υπάρχει με τα γραφεία του εξωτερικού, ίσως μόνο ως προς το εύρος των υπηρεσιών που προσφέρει ο καθένας μας. Από τη στιγμή όμως που ο αριθμός των καλλιτεχνών ξεπερνά κατά πολύ τα γραφεία management που υπάρχουν παγκοσμίως, μας δίνεται η δυνατότητα να επεκταθούμε και εκτός συνόρων.

Θα ήθελα να μου παρουσιάσεις με μια μικρή φράση τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάζεστε ήδη κι ένα δείγμα της δουλειάς τους.

Συνεργαζόμαστε ήδη με αρκετούς καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και η οικογένεια της Access in Music όσο πάει μεγαλώνει. Δεν θα θέλαμε να σας κουράσουμε με ονόματα και links, γι’ αυτό για περισσότερες πληροφορίες θα σας παραπέμψουμε στην ιστοσελίδα μας για να τους τσεκάρετε με την ησυχία σας εφόσον το επιθυμείτε.

Τι σε κάνει περισσότερο περήφανη για την έως τώρα πορεία της Access in Music;

Η ομάδα της Access in Music ξεκίνησε την πορεία της τον Φεβρουάριο του 2016 και έναν χρόνο μετά μετράει αρκετές επιτυχίες. Όλοι όσοι πλαισιώνουν την εταιρία, συνεργάτες και καλλιτέχνες, έχουν συνεισφέρει σημαντικά στην εξέλιξη αυτή και τους ευχαριστούμε πολύ για την αγάπη, την υποστήριξη και την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν. Ήδη ετοιμάζουμε καινούργια πράγματα που θα ανακοινωθούν σύντομα και είμαστε όλοι πολύ ενθουσιασμένοι.

Οι όροι της μουσικής βιομηχανίας έχουν αλλάξει άρδην. Οι δισκογραφικές κλείνουν, τα ραδιόφωνα χάνουν τη δημοτικότητά τους και ο κόσμος πλέον στρέφεται στο διαδίκτυο, ενώ πλέον φτιάχνει τις δικές του μουσικές λίστες. Πώς αντιμετωπίζετε τα νέα δεδομένα και προς τα πού κατευθύνετε τους συνεργάτες σας;

Είναι απόλυτα φυσιολογικό να αλλάζουν τα δεδομένα στην αγορά συνεχώς, κυρίως λόγω της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας. Διανύουμε μια εποχή που το ίντερνετ μας δίνει την δυνατότητα να κάνουμε πράγματα μόνοι μας και υπάρχει μια τάση του DIY και στην μουσική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια.

Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πάμε μπροστά και συγκεκριμένα για τον καλλιτέχνη δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι δεν χρειάζεται την βιομηχανία για να τον αναδείξει.

Τα πράγματα, όμως, δεν είναι όπως φαίνονται. Ο καλλιτέχνης δεν έχει ουσιαστικά τα εφόδια και τα μέσα να προβληθεί όπως θα το έκανε μια δισκογραφική εταιρία γι’ αυτόν και φυσικά δεν έχει ουτε τις γνώσεις να το κάνει. Είναι απλό, όπως ένας πωλητής ρούχων δεν μπορεί να είναι ειδήμων στη διοργάνωση συναυλιών έτσι κι ένας μουσικός δεν μπορεί να είναι ειδικός στο music management. Συνεπώς είναι αδύνατον να αναλάβει να φέρει εις πέρας νομικά ζητήματα ή θέματα marketing και συμβολαίων ή συμφωνιών με αποτέλεσμα να φτάνει μέχρι ένα σημείο και να τα παρατάει. Στην Access in Music ενημερωνόμαστε διαρκώς για τις αλλαγές που υπόκειται η βιομηχανία και υιοθετούμε νέους τρόπους για να την προσεγγίσουμε.

Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που μπορείς να δώσεις σε κάποιον που θέλει ν’ ασχοληθεί με τη μουσική στην Ελλάδα;

Να εμπιστεύεστε τους κατάλληλους ανθρώπους και να δουλεύετε συλλογικά. Χωρίς ομαδική δουλειά δεν γίνεται τίποτα. Η νοοτροπία του «μπορώ και μόνος μου και γνωρίζω λίγο από όλα» δεν ευδοκιμεί πια και μόνο πισωγυρίσματα και εμπόδια μπορεί να δημιουργήσει στην πορεία της καριέρας ενός καλλιτέχνη. Να θυμάστε ότι οι σωστές συνεργασίες οδηγούν γρήγορα σε επιτυχίες.

Ποιο είναι το πιο τρελό σου όνειρο για την πορεία της Access in Music;

Να αλλάξουμε τα δεδομένα της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας.