Tolee Media «Πρέπει να έχεις ξεκαθαρίσει μέσα σου το γιατί θέλεις να κάνεις κάτι…το πώς θα το βρεις εύκολα»

Μαρία-Άννα Τανάγια

Το να κάνεις συνέντευξη με ανθρώπους που εκτιμάς και είναι χρόνια φίλοι σου έχει θετικά και αρνητικά. Στα θετικά, συμπεριλαμβάνω το γεγονός ότι γνωρίζεις με σιγουριά ποιες θα είναι οι «ιντριγκαδόρικες» ερωτήσεις που θα θέσεις. Στα αρνητικά, ότι δυσκολεύεσαι να είσαι αντικειμενικός στην εισαγωγή σου. Θα κάνω μια προσπάθεια: Ο Τόλης Φωτιτζίδης, δημιουργός του Tolee Media είναι ο άνθρωπος που με ενέπνευσε ν’ ακολουθήσω το όνειρό μου (και με εκνευρίζει κάθε μα κάθε φορά που μου υπενθυμίζει αλήθειες που αδυνατώ ή δε θέλω να δω). Είναι ο άνθρωπος που αποτελεί δάσκαλο για πολλούς δημιουργικούς ανθρώπους κι έχει να μοιραστεί πολλές υπέροχες ιστορίες!

Μαρία-Άννα Τανάγια

Είσαι σε μια παρέα που δεν γνωρίζεις. Σε ρωτούν με τι ασχολείσαι, τους απαντάς ότι…

Αποφεύγω να είμαι ο πρώτος που θα απαντήσει σ’ αυτήν την ερώτηση σε μια νέα παρέα.  Γυρίζω τη συζήτηση για να καταλάβω με τι ασχολείται, τι ανάγκες και προβληματισμούς έχει ο απέναντί μου. Σημασία δεν έχει με τι ασχολούμαι, αλλά τι μπορώ να κάνω για σένα. Μπορώ να σου δείξω τι ακριβώς απαιτεί ο κόσμος από σένα. Πώς να μετατρέψεις αυτό που αγαπάς σε δουλειά. Μπορώ να βοηθήσω να βελτιώσεις διαδικασίες και γενικότερα να καταλάβεις τι έχει αλλάξει στις συμπεριφορές του κόσμου. Το σημαντικότερο ,όμως, είναι πως μπορώ να σε βοηθήσω να προσαρμοστείς σ’ αυτά τα νέα δεδομένα.

Έχοντας ασχοληθεί εδώ και δέκα χρόνια με τα online projects (ιστοσελίδες, social media, κτλ) γιατί αποφάσισες να δημιουργήσεις τώρα τώρα το tolee media.com;

Βασικά έπρεπε να ανέβει πριν πολύ καιρό. Γιατί δεν ανέβηκε; Είναι απλή η απάντηση: Αναβολή.  Πάντα έβρισκα σημαντικότερα πράγματα να κάνω. Δεν αισθανόμουν έτοιμος να γράψω, να βρω τον τρόπο να εκφράσω αυτά που σκέφτομαι. Έλεγα ψέματα στον εαυτό μου πως δεν έχω χρόνο, τα projects των πελατών πληρώνονται άμεσα και χίλιες άλλες δικαιολογίες. Μελέτησα πώς τα κατάφεραν άνθρωποι που θαυμάζω και έμαθα πως είχαν τις ίδιες ανασφάλειες με μένα. Τελικά δεν είναι και τόσο δύσκολο, αλλά χρειάζεται δουλειά. Απλά, πρέπει να έχεις ξεκαθαρίσει μέσα σου το ΓΙΑΤΙ θέλεις να κάνεις κάτι…το ΠΩΣ θα το βρεις εύκολα.

Τι θέλεις να πεις μέσω του blog σου στον κόσμο και πώς φαντάζεσαι τον ιδανικό αναγνώστη σου;

Θέλω να πιστέψουν στον εαυτό τους, να τολμήσουν, ν’ αφήσουν πίσω όλες αυτές τις κακές επιρροές και τα ψέματα που μας λένε καθημερινά πως είμαστε ανίκανοι. Μπορούμε πολλά περισσότερα απ’ ό,τι φανταζόμαστε. Θέλω να τους δείξω πως είμαστε πάρα πολύ τυχεροί που έχουμε όλα αυτά τα εργαλεία στη διάθεσή μας, απλά πρέπει να τα χρησιμοποιούμε για το σωστό σκοπό. Δεν γράφω γι’ αυτούς που έχουν στο μυαλό τους την «αρπαχτή» και την αισχροκέρδεια, αλλά για εκείνους που θέλουν να υπάρχει η επιχείρησή τους μετά από 20 χρόνια και να είναι περήφανοι για οτιδήποτε έκαναν στη ζωή τους.

Social media experts, social media managers, social media mania. Θεωρείς πως όλη αυτή η «μανία» που μας έχει πιάσει είναι παροδική; Είναι μια ακόμα μόδα που κάποια στιγμή θα ξεφτίσει;

Ο όρος Social Media, με τον τρόπο που χρησιμοποιείται, είναι μόδα. Αλλά η αλλαγή στον τρόπο που σκεφτόμαστε, στο τρόπο που παίρνουμε αποφάσεις, στον τρόπο που καταναλώνουμε είναι σημαντικός και έχει φέρει μια μεγάλη επανάσταση στις επιχειρήσεις. Αντιλαμβάνομαι πως πολλοί άρχισαν να βαριούνται π.χ. το Facebook. Αυτό γίνεται γιατί μπήκε το marketing και η διαφήμιση και χάλασε αυτά τα κανάλια επικοινωνίας. Επίσης, ο κόσμος δεν έχει δει ακόμη το πραγματικό όφελος αυτών των εργαλείων, γιατί δεν ασχολήθηκε αρκετά σοβαρά. Πολλοί δεν μπορούν να δουν τις προοπτικές που προκύπτουν μέσα απ’ αυτή την εξέλιξη. Αυτά τα κανάλια ήρθαν για να μείνουν και θα συνεχίζουν να εξελίσσονται. Χθες ήταν το Web 2.0, σήμερα τα Social Media και αύριο το Mobile Web. Πάντα θα υπάρχει κάτι καινούργιο, οι άνθρωποι μπορεί να αλλάζουν τον τρόπο που το χρησιμοποιούν, αλλά στο επίκεντρο παραμένει ο άνθρωπος.

Ξέρω πως αν σε αποκαλέσω social media expert ή social media manager πιθανότατα θα με βρίσεις, θέλω όμως να μου πεις  ποιο είναι αυτό που με βεβαιότητα έμαθες από τον «εικονικό» κόσμο;

Δεν μ’ενδιαφέρει πόσα likes έχεις στο Facebook, πόσους followers στο Twitter ή πόσα views στο Youtube. Την απήχηση μπορείς να την αγοράσεις, για την αντήχηση όμως πρέπει να δουλέψεις σκληρά και να διαφοροποιηθείς από τη μάζα. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των Social Media είναι πως όλα είναι μετρήσιμα έναντι των παραδοσιακών μέσων. Τελικά, όμως, αυτό που μετράει πραγματικά δε μετριέται. Η εμπιστοσύνη, η συμπάθεια, το να είσαι πραγματικός influencer. Αυτός είναι ο στόχος μας. Μπορείς πλέον ν’ ακούς και να παρακολουθείς τις συζητήσεις του κόσμου. Πρέπει να βρεις τρόπο να επιτρέψεις στον κόσμο να είναι συνδημιουργός του brand name σου, άσε που ούτως ή άλλως έχει χαθεί ο έλεγχος των brands. Ανήκει στον κόσμο, αυτοί σε ανεβάζουν και σε κατεβάζουν. Δεν υπάρχει επιχείρηση αρκετά μεγάλη για να μην αποτύχει, ούτε αρκετά μικρή για μην πετύχει. Αυτό είναι που με μαγεύει και με καθηλώνει στην οθόνη κάθε βράδυ, να μελετάω συμπεριφορές, ν’ «ακούσω» τι θέλει ο κόσμος και γιατί. Τα Social Media έχουν να κάνουν περισσότερο με κοινωνιολογία και ψυχολογία και λιγότερο με τεχνολογία.

Έχω ένα site/επιχείρηση/blog. Θα με βοηθήσει το Facebook, Twitter, Pinterest, etc να το κάνω γνωστό; Θα μου φέρει πελάτες;  Θα μου φέρει χρήματα; Πότε;

Τα Social Media  δε θα κάνουν το προϊόν σου πιο όμορφο ή πιο δελεαστικό.  Υπάρχει, όμως, τρόπος να μάθεις αν αξίζει ή τι πρέπει ν’ αλλάξεις για να έχει ενδιαφέρον για τον κόσμο. Αυτό το στάδιο της προετοιμασίας το προσπερνάνε οι περισσότεροι. Αν ενδιαφέρεσαι πραγματικά για τον τελικό καταναλωτή και τον ακούς με ενδιαφέρον θα μπορέσεις μέσα από τα Social Media να το απογειώσεις. Δεν υπάρχει manual για τη χρήση των Social Media. Υπάρχουν do’s & don’ts, και σύμφωνα με το στόχο, το χρόνο που μπορεί να διαθέσει κάποιος θα έρθουν αργά ή γρήγορα τα αποτελέσματα. Είναι μαραθώνιος. Απαιτεί υπομονή και επιμονή. Πάρα πολλοί τα παρατάνε πολύ νωρίς. Γι’ αυτό είναι και μια μεγάλη ευκαιρία.

Όντας εισηγητής σεμιναρίων τι προσπαθείς να επικοινωνήσεις με τους «μαθητές» σου;

Ότι τα  Social Media ξεκινάνε offline. Θέλω να τους δείξω γιατί βρίσκεται ο κόσμος σε όλα αυτά τα κανάλια, τι τους ωθεί, τι ανάγκες προσπαθούν να καλύψουν και ποιο ρόλο πρέπει να παίξουμε εμείς για να πετύχουμε τους στόχους μας.

Επιμένεις ότι τα social media αρχίζουν offline και τι σημαίνει αυτό;

Όλα αυτά απαιτούν σωστές δομές και υποδομές σε προσωπικό ή εταιρικό επίπεδο. Πόσο καλό μπορεί να είναι το προϊόν όταν στην εταιρία δεν υπάρχει καλό κλίμα και οι υπάλληλοι είναι απλήρωτοι; Με τα Social Media θα το αντιληφθεί πολύ γρήγορα ο κόσμος. Είναι σημαντικό να εμπλέκονται όλα τα τμήματα μιας επιχείρησης, να γνωρίζουν ποιος είναι ο στόχος και ο σκοπός, αλλά και να συμμετέχουν ενεργά στο μήνυμα που θέλει να περάσει η εταιρεία.

Διαβάζω σε ένα post σου, τη σημασία που παίζει η εμπειρία του καθενός μας για να πετύχουμε το λεγόμενο engagement είτε στο fb, είτε σε οποιοδήποτε άλλο social network. Μπορείς να μας πεις ορισμένα αγαπημένα σου επιτυχημένα παραδείγματα;

Υπάρχουν πολλά καλά παραδείγματα, αλλά θα έπρεπε να εξηγήσω το target group,  το σκοπό και να παρουσιάσω το αποτέλεσμα για να γίνει η επιτυχία αντιληπτή.

Ας το αντιστρέψουμε. Πώς θα ήταν οι αντιδράσεις των φίλων σου, αν τους μιλούσες με τον τρόπο που κάνει ο περισσότερος κόσμος τα posts στο Facebook; To quote του Hugh MacLeod δίνει νομίζω την απάντηση: «If you talked to people the way advertising talked to people, they’d punch you in the face».

Θεωρείσαι «δάσκαλος» για πολλούς ανθρώπους στην πόλη, όσον αφορά στο κομμάτι των social media. Για σένα ο καλύτερος δάσκαλος (κάποιος που παρακολουθείς, σου αρέσει η οπτική του, κτλ) είναι…

O Chris Brogan, o Brian Solis, ο Gary Vaynerchuck, o Seth Godin είναι κάποια ονόματα που με εμπνέουν.

Η καλύτερη συμβουλή που σου έχουν δώσει ποτέ είναι…

Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι συγκεκριμένο, αλλά νομίζω την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν οι γονείς μου, στη συνέχεια η Μαρία (η γυναίκα μου) και αργότερα οι φίλοι και συνεργάτες, μου έδωσαν δύναμη να δουλέψω σκληρά και να πιστέψω στον εαυτό μου. Σε κάθε στιγμή της ζωής μου ήταν κάτι άλλο που έπαιζε τον καθοριστικό ρόλο για να κάνω αυτό που πραγματικά ήθελα και να το εξελίξω με το δικό μου τρόπο.

Αν σου ζητούσα 5 tips για να «απογειωθούν» οι επισκέψεις στο publiSHIT, τι θα μου έλεγες;

Θα σου πω ένα TIP για να αυξήσεις τις επισκέψεις: Διαφήμιση.  Δεν πιστεύω, όμως, ότι στόχος σου είναι οι επισκέψεις. Θα ήθελες να παραμείνει ο κόσμος περισσότερο στο publiSHIT, να επιστρέφει γιατί έχει εμπιστοσύνη στις προτάσεις και τiς απόψεις του, να το αισθανθεί δικό του και να γίνει πιο ενεργός αναγνώστης,  να μην έχει απλά κοινό αλλά την δική του κοινότητα. Όπως απάντησα και πριν, την απήχηση (επισκέψεις) μπορείς να την αγοράσεις. Εσύ θέλεις να δημιουργήσεις αντήχηση, δηλαδή να γίνεις e-magazine που επηρεάζει κόσμο.  Για να το πετύχει κανείς αυτό χρειάζεται να είναι πιο ευαισθητοποιημένος και πιο θαρραλέος από τους άλλους, να έχει όραμα και επιμονή. Νομίζω πως τα έχεις αυτά σε ένα μεγάλο βαθμό.

Marianna says: «Mπες στην ιστοσελίδα του Τόλη Φωτιτζίδη για να μάθεις περισσότερες πληροφορίες για τα online courses που διοργανώνει»!