Tolee Media

Μαρία-Άννα Τανάγια

Ασχολείται με τα Social Media, αλλά επιμένει πως το παιχνίδι παίζεται «offline». Έχει δικό του blog στο οποίο μοιράζεται τη γνώση του. Σκοπεύει να σου δείξει Πώς να δημιουργήσεις ένα Facebook community που θα απογειώσει την επιχείρησή σου, αλλά και πόσο σημαντικό είναι τα διαχειρίζεσαι σωστά το Inbox του Gmail σου.  Είναι ο Τόλης Φωτιτζίδης (ένας άνθρωπος-έμπνευση για πολύ κόσμο), αλλά καλύτερα να διαβάσεις την ιστορία του για να τον γνωρίσεις καλύτερα.

Μαρία-Άννα Τανάγια

Storyteller: Τόλης Φωτιτζίδης

Αποφεύγω να είμαι ο πρώτος που θ’ απαντήσει στην ερώτηση «με τι ασχολούμαι» σε μια νέα παρέα. Γυρίζω τη συζήτηση για να καταλάβω με τι ασχολείται, τι ανάγκες και προβληματισμούς έχει ο απέναντί μου. Σημασία δεν έχει με τι ασχολούμαι, αλλά τι μπορώ να κάνω για σένα. Μπορώ να σου δείξω τι ακριβώς απαιτεί ο κόσμος από σένα. Πώς να μετατρέψεις αυτό που αγαπάς σε δουλειά. Μπορώ να βοηθήσω να βελτιώσεις διαδικασίες και γενικότερα να καταλάβεις τι έχει αλλάξει στις συμπεριφορές του κόσμου. Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως μπορώ να σε βοηθήσω να προσαρμοστείς σ’ αυτά τα νέα δεδομένα.

Άργησα να δημιουργήσω το Tolee Media. Γιατί δεν ανέβηκε; Είναι απλή η απάντηση: Αναβολή. Πάντα έβρισκα σημαντικότερα πράγματα να κάνω. Δεν αισθανόμουν έτοιμος να γράψω, να βρω τον τρόπο να εκφράσω αυτά που σκέφτομαι. Έλεγα ψέματα στον εαυτό μου πως δεν έχω χρόνο, τα projects των πελατών πληρώνονται άμεσα και χίλιες άλλες δικαιολογίες. Μελέτησα πώς τα κατάφεραν άνθρωποι που θαυμάζω και έμαθα πως είχαν τις ίδιες ανασφάλειες με μένα. Τελικά δεν είναι και τόσο δύσκολο, αλλά χρειάζεται δουλειά. Απλά, πρέπει να έχεις ξεκαθαρίσει μέσα σου το ΓΙΑΤΙ θέλεις να κάνεις κάτι…το ΠΩΣ θα το βρεις εύκολα.

Μέσω του blog θέλω οι αναγνώστες να πιστέψουν στον εαυτό τους, να τολμήσουν, ν’ αφήσουν πίσω όλες αυτές τις κακές επιρροές και τα ψέματα που μας λένε καθημερινά πως είμαστε ανίκανοι. Μπορούμε πολλά περισσότερα απ’ ό,τι φανταζόμαστε. Θέλω να τους δείξω πως είμαστε πάρα πολύ τυχεροί που έχουμε όλα αυτά τα εργαλεία στη διάθεσή μας, απλά πρέπει να τα χρησιμοποιούμε για το σωστό σκοπό. Δεν γράφω γι’ αυτούς που έχουν στο μυαλό τους την «αρπαχτή» και την αισχροκέρδεια, αλλά για εκείνους που θέλουν να υπάρχει η επιχείρησή τους μετά από 20 χρόνια και να είναι περήφανοι για οτιδήποτε έκαναν στη ζωή τους.

40902_105094832882106_3706536_n

Ο όρος Social Media, με τον τρόπο που χρησιμοποιείται, είναι μόδα. Αλλά η αλλαγή στον τρόπο που σκεφτόμαστε, στο τρόπο που παίρνουμε αποφάσεις, στον τρόπο που καταναλώνουμε είναι σημαντικός και έχει φέρει μια μεγάλη επανάσταση στις επιχειρήσεις. Αντιλαμβάνομαι πως πολλοί άρχισαν να βαριούνται π.χ. το Facebook. Αυτό γίνεται γιατί μπήκε το marketing και η διαφήμιση και χάλασε αυτά τα κανάλια επικοινωνίας. Επίσης, ο κόσμος δεν έχει δει ακόμη το πραγματικό όφελος αυτών των εργαλείων, γιατί δεν ασχολήθηκε αρκετά σοβαρά. Πολλοί δεν μπορούν να δουν τις προοπτικές που προκύπτουν μέσα απ’ αυτή την εξέλιξη. Αυτά τα κανάλια ήρθαν για να μείνουν και θα συνεχίζουν να εξελίσσονται. Χθες ήταν το Web 2.0, σήμερα τα Social Media και αύριο το Mobile Web. Πάντα θα υπάρχει κάτι καινούργιο, οι άνθρωποι μπορεί να αλλάζουν τον τρόπο που το χρησιμοποιούν, αλλά στο επίκεντρο παραμένει ο άνθρωπος.

Δεν μ’ενδιαφέρει πόσα likes έχεις στο Facebook, πόσους followers στο Twitter ή πόσα views στο Youtube. Την απήχηση μπορείς να την αγοράσεις, για την αντήχηση όμως πρέπει να δουλέψεις σκληρά και να διαφοροποιηθείς από τη μάζα. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των Social Media είναι πως όλα είναι μετρήσιμα έναντι των παραδοσιακών μέσων. Τελικά, όμως, αυτό που μετράει πραγματικά δε μετριέται. Η εμπιστοσύνη, η συμπάθεια, το να είσαι πραγματικός influencer. Αυτός είναι ο στόχος μας. Μπορείς πλέον ν’ ακούς και να παρακολουθείς τις συζητήσεις του κόσμου. Πρέπει να βρεις τρόπο να επιτρέψεις στον κόσμο να είναι συνδημιουργός του brand name σου, άσε που ούτως ή άλλως έχει χαθεί ο έλεγχος των brands. Ανήκει στον κόσμο, αυτοί σε ανεβάζουν και σε κατεβάζουν. Δεν υπάρχει επιχείρηση αρκετά μεγάλη για να μην αποτύχει, ούτε αρκετά μικρή για μην πετύχει.

Αυτό είναι που με μαγεύει και με καθηλώνει στην οθόνη κάθε βράδυ, να μελετάω συμπεριφορές, ν’ «ακούσω» τι θέλει ο κόσμος και γιατί. Τα Social Media έχουν να κάνουν περισσότερο με κοινωνιολογία και ψυχολογία και λιγότερο με τεχνολογία.

Τα Social Media δε θα κάνουν το προϊόν σου πιο όμορφο ή πιο δελεαστικό. Υπάρχει, όμως, τρόπος να μάθεις αν αξίζει ή τι πρέπει ν’ αλλάξεις για να έχει ενδιαφέρον για τον κόσμο. Αυτό το στάδιο της προετοιμασίας το προσπερνάνε οι περισσότεροι. Αν ενδιαφέρεσαι πραγματικά για τον τελικό καταναλωτή και τον ακούς με ενδιαφέρον θα μπορέσεις μέσα από τα Social Media να το απογειώσεις. Δεν υπάρχει manual για τη χρήση των Social Media. Υπάρχουν do’s & don’ts, και σύμφωνα με το στόχο, το χρόνο που μπορεί να διαθέσει κάποιος θα έρθουν αργά ή γρήγορα τα αποτελέσματα. Είναι μαραθώνιος. Απαιτεί υπομονή και επιμονή. Πάρα πολλοί τα παρατάνε πολύ νωρίς. Γι’ αυτό είναι και μια μεγάλη ευκαιρία.

Marianna says: «Εγώ προσωπικά τον ευχαριστώ διότι με στήριξε τόσο μα τόσο στη δημιουργία του publiSHIT (τον έπρηξα τον άνθρωπο λέμε), μου έδωσε ιδέες και δε σταματά να με εμπνέει! Αρκεί μια απλή κουβέντα μαζί του για να γίνεις αμέσως πιο αισιόδοξος, δημιουργικός και γεμάτος ιδέες! Αν θέλεις να εμπνεύσει κι εσένα μπες στο blog του! Περισσότερες πληροφορίες για τα online courses που ετοίμασε θα βρεις εδώ κι εδώ« !